Boken fra New Mags har inspirerende innhold med interessante tekster og store bilder. Perfekt for fashionistaen. Den har et stilrent design med et typografisk omslag og en varm farge. Perfekt å plassere i et dypere vindu, på sidebordet eller nattbordet. Om boken fra New Mags - Hardcover omslag. Størrelse: 13 x 18,5 cm. ISBN: 9781787394582 En av de eldste italienske motevaremerkene som fortsatt eksisterer i dag, ble Gucci grunnlagt i Firenze i 1921. Guccio Gucci etablerte selskapet sitt med målet om å skape overdådig bagasje for Italias rike og motebevisste overklasse. Med signaturen Gucci-mønster av mørkebrune diamanter på en beige bakgrunn, det overlappende G-logoen og den røde og grønne stripen, har merket blitt det siste ordet innen italiensk luksus. Guccis signaturartikler - beltet, vesken, loaferskoen - går utover flyktige motetrender og har forblitt sentrale for husets identitet inn i det 21. århundre. Under ledelse av Tom Ford var Gucci et ikonisk symbol på den uanstrengte og rampete 1990-talls estetikken. I dag, under Alessandro Michele, er merkets kombinasjon av romantikk og tøffhet svært etterspurt. Den lille boken om Gucci forteller historien til dette historiske, men blomstrende huset, og de visjonære utseendene som har forseglet dets plass i motehistorien.