Boken Tom Ford gir oss et innblikk i Fords arbeid som designer for både Gucci og Yves Saint Laurent. Boken inneholder over 200 bilder, hvorav mange tidligere er upubliserte. I likhet med alle bøkene fra New Mags, er også denne en fin interiørdetalj. Baksidetekst: Tom Ford har blitt en av motens store ikoner. I løpet av det siste tiåret forvandlet han Gucci fra et døende tilbehørsmerke til et av de mest sexy motemerker i verden. Hans design har økt salget i Gucci ti ganger og har bidratt til å bygge opp Gucci-merket til den luksuriøse varekonsernet det er i dag. Ford brakte en hard og kantete stil, synonymt med 21. århundres glamour, til klærne sine, og Hollywood la merke til. Denne boken er en fullstendig katalog over Fords designarbeid for både Gucci og Yves Saint Laurent fra 1994 til 2004. Den dokumenterer ikke bare Fords klær og tilbehørsdesign for begge husene, men utforsker også Fords store visjon for totaldesignen av et merke, inkludert arkitektur, butikkdesign og reklame. Tom Ford inneholder over 200 fotografier av Richard Avedon, Mario Testino, Steven Meisel, Helmut Newton, Herb Ritts, Terry Richardson, Craig McDean, Todd Eberle og mange andre fotografer, inkludert mange tidligere upubliserte bilder. Utgitt i forbindelse med hans avgang fra Gucci, er denne boken skapt med Fords fulle samarbeid, og hver side gjenspeiler hans eksepsjonelle smak. Det er Fords bevis på en karriere med enestående øyeblikk som har omdefinert grensene for stil og sensualitet i klær.